Rozlicz zaliczkę
Za pomocą tej zakładki możemy przygotować rozliczenia zaliczek mieszkanców wspólnoty.
Aby poprawnie rozliczyć zaliczki należy wprowadzic typ zaliczki, są to główne zaliczki które widnieją w podsumowaniu po naciśnięciu zielonego logo w lewym górnym rogu. Zazwyczaj to Koszty Administarcyjne, woda i ścieki, smieci i fundusz remontowy.
Typ pomieszczenia- pozostawiamy pusty, natomiast jeżeli chcemy rozliczyć zaliczkę pod kątem konkretnego pomieszczenia należy je wybrać.
Okres rozliczeniowy- to rok, z którego bedziemy rozliczać zaliczki
Rozlicz od - do daty- to zakres dat, z których będziemy rozliczać daną zaliczkę
Algorytm rozliczający - zazwyczaj zaliczkę rozliczamy według metrażu każdego mieszkańca, ale do wyboru mamy kilka opcji m.in proporcjonalnie do osób aktualnie zamieszkałych. Algorytm wybieramy w zależność od potrzeb, ale zazwyczaj jest to ta pierwsaz opcja.
Kwota kosztu- to kwota jaką poniosła dana zaliczka. Aby sprawdzić taka kwote należy kiliknąć zielone logo WirtualnegoOsiedla i przejść do tabeli PODSUMOWANIE, gdzie widoczne sa wszystkie zaliczki wraz z kosztami.
Następnie przechodzimy do wybrania Typu zaliczki- będzie to rozliczenie danej zaliczki. Jezeli nie posiadamy takeij zaliczki należy ja dodać. Wybieramy więc zakładkę KONFIGURACJA----> SŁOWNIKI---> TYP ZALICZKI--->DODAJ NOWY WPIS
Typ naliczenia- nazwa Rozliczenie danej zaliczki, w naszym przypadku Rozliczenie kosztów administarcyjnych
Grupa- w zależności od potrzeb, ale zazwyczaj do niepogrupowanych.
Konta księgowego - nie zaznaczamy.
Jeżeli ta zaliczka stanowi rozliczenie innej zaliczki- będzie to zaliczka, która chcemy powiązać z danym rozliczeniem.
W naszym przypadku, gdy rozliczamy koszty administarcyjne powiazaujemy ją z Kosztami administracyjnymi.
Po wybraniu zaliczki DATA KSIĘGOWANIA- będzie ostatni dzień rozliczenia, bądż inna data w zależności kiedy chcemy zaksięgować dane rozliczenie.
Nazawa rozliczenia to zazwyczaj taka sama nazwa jak przy Typie zaliczki.
Tak przygotowane rozliczenie można PRZYGOTOWAĆ a następnie ZAKSIĘGOWAĆ.